11/09 Amazone- Lago Agrio- Quito Wat een dag ....

11 september 2022 - Quito, Ecuador

11/09 De busreis van Lago Agrio naar Quito.

20220911_165440

Deze 8 uur durende busreis is even alert zijn.

20220911_215336

Deze plaatsen en reizen worden toeristen vaak beroofd dmv een bekende scam.

Ze zeggen dat je je bagage boven in de bak moet doen en zeggen je bijvoorbeeld achterin te zitten, of ze leiden je af met een toneelstuk ruzie.

Nog erger is dat ze je buskaartje vragen en er vervolgens met je koffer vandoor gaan.

De cameratas zit dus strak tussen mijn benen en cameragedeelte op slot.

Paspoort en geld draag ik op mijn lichaam.

De bus is gewoon een touringcar.

Inmiddels 4.5 uur onderweg en voel me al wat chiller. Even alert als er verkopers binnen komen of nieuwe reizigers.

2 personen, man en vrouw , heb ik even als verdacht bestempeld maar viel mee.

Later kwam er nog een jongen die was zeker verdacht maar die had geen kaartje dus werd de bus uit gezet.

We zouden eigenlijk uitstappen in Quito oude centrum maar bij een andere terminal zag ik dat de afstand naar het hostel even ver was.

Uitgestapt en de koffer pakkend ging het even hectisch. Een man vroeg of we taxi wilden. Ik zei nee want zag een rij officiële taxi's staan maar sabine zei ja.

De man pakte de koffers en liep de rij taxi's voorbij waarop ik snel mijn koffer pakte. De politie was alert maar de man zei dat het oké was.

We gingen voorbij de slagboom, daar zagen we een taxi maar liepen ook langs een groep mensen en op de stoep lagen allemaal daklozen.

Toch snel in de taxi gestapt.

Gelukkig had Sabine een offline kaart dus die konden we mooi gebruiken want de chauffeur kon het hostel niet.

Na paar keer verkeerd rijden en zoeken toch het community hostel gevonden.

Eindelijk. Om 01.00 uur aangekomen en dat vanaf 09.30 uur🙈

Gelukkig een eenmalig iets.

We hebben beide aparte kamers. Wel gedeelde badkamer/wc.

Anders dan ik gewend ben.

Het uitzicht is best mooi.

20220912_010918

20220912_010455

Ik ben kapot ( nu 02.40 uur) maar eindelijk even de koffer uitgepakt en alle was uit mijn koffer gehaald.

20220912_022555

Morgen dat maar even regelen.

Wat een dag ...

1. Cor Voets:
    12 september 2022
    Mocht je nog in de buurt komen bij mijn nichtje Linda Carera Blijksloot en haar gezin
    Zij hebben een bedrijf dat heet
    El Molino
    San José de Mina’s