23/09 Santa Cruz - San Crist贸bal

24 september 2022 - San Crist贸bal, Ecuador

23/09 Wat een dag馃檲馃ぃ馃槄

Santa Cruz - San Crist贸bal聽

Moesten om 12 uur max uitchecken in ons hostel. D
e ferry naar San christobal ging om 15.00 uur dus even ergens in een restaurant plaatsgenomen.
Daar genoten van een heerlijke moccachino en meer.
Nog even een 聽spelletje gespeeld.聽

Om 14.00 richting het main dock om ons in te checken en de bagage door de security.
Toen met de watertaxi naar de Gaviota ferry.聽
Overal betaal je 1 dollar 馃檲
1 dollar "tax" bij inchecken, 1 dollar watertaxi. 聽En dat dus bovenop de 100 dollar Galapagos entree.
Galapagos is verder ook best prijzig.

Oke ...plaats genomen in de ferry..聽
Had al wilde verhalen gehoord over dit vervoer maar daar was niks over gelogen.
Dat was dus 2.5 uur in een "achtbaan " met gratis dieseldampen.
Gelukkig nog een reisziekte pilletje kunnen scoren bij een medereiziger al was het maar voor de zekerheid 馃槃馃ぎ

Damn..

Had afgesproken mij voor 18.30 te melden bij Wreck bay dive Center voor passen wetsuit en instructies voor morgen betreft trip naar Espa帽ola Island.
Sabine ging nog even kijken of ze deze trip ergens anders kon scoren dus na aankomst even ieder eigen ding regelen en dan bij het hostel elkaar weer treffen.

馃檲馃檲En daar ging het dus fout馃槄
Miscommunicatie.
Sabine had namelijk gereserveerd maar ik had niet mee gekregen dat de eerste optie veranderd was naar een alternatief.聽

Ik had van La casa amelia screenshots van de route gemaakt.聽

Na het passen van wetsuits zou het duikcentrum mij afzetten bij het hostel.
Maar niemand kon het. Al geinend dus rondjes gereden en overal gevraagd.聽

Uiteindelijk bij een hostel in aanbouw ( zeg maar gewoon bouwval) ergens achteraf toch gevonden.聽
Hij heeft mij daar dus afgezet.
Stond ik dan met mijn koffer, tas, geen internet. Niemand te bekennen.聽
Uiteindelijk toch op 1 hoog een man en vrouw getroffen.
Maar ...geen Sabine, geen reservering.
Met vertaalapp wat gebabbeld en uiteindelijk met wifi Sabine te pakken gekregen.聽

Die had dus al ingecheckt bij het juiste hostel馃檲
Adres gekregen.聽
Gevraagd om een taxi te bellen aan de mensen of dat zij mij tegen betaling wilde brengen.聽
De man wilde mij wel brengen.聽
Super aardig!!

馃ぃ馃槄 Liep hij naar een scooter.
Je raad het al.聽
Grote koffer voor tussen zijn benen en ik achterop met de fototas.聽
Over steen en zanddachtige paadjes na 5 minuten toch bij juiste hostel aangekomen.聽
Palma del Mar 2馃槃

Heb de man geld in gegeven wat hij niet wilde maar snel in zijn borstzakje gestopt.

Een lief aardig oud mannetje pepe runt de tent.
Ingeschreven en betaald, de weg uitgelegd en toen de kamer.聽
馃檲馃槄馃ぃ
Yep het is zo een dag.
De deur was uit de sponning en kreeg hem niet op slot.聽
Hij wel dus deed wat fout.
Moest het continu weer proberen maar leek wel een comedy.
Tevens ging het licht aan en uit.

Sabine en ik zijn nog maar even de buurt verder gaan verkennen. 聽Overal liggen en lopen zeeleeuwen 馃檲

Uiteindelijk bij gezellig tentje in de hangmat stoelen een cocktail gedronken.聽
Tequila met koffie en ijs.
Een kat vond mij leuk waarschijnlijk want heeft continu op mijn schoot gelegen en de zeeleeuw kwam ook even buurten.

Wat een dag馃檲

Bij het hostel koffer uitgepakt en zo dus slapen. 聽Morgen 07.15 melden bij office wreckbay diving Center voor aanvang daytrip Espa帽ola.聽