18/09 Isabela Island- Tagus cove am/ Fernandina Island Punta Espinoza pm

23 september 2022 - Galapagos Islands, Ecuador

18/09 Isabela Island- Tagus cove am/ Fernandina Island Punta Espinoza pm

De wekker gezet voor de zonsopgang.
Alleen een uur te vroeg🙈
Mijn telefoon staat nog op tijd Quito en op de Galápagos is het een uur vroeger.
Helaas was het te bewolkt dus geen zonsopgang gezien.

We zijn aangekomen op Isabela Island.

07.00 Ontbijt

08.00 Dinghy ride and powerwalk
Eerst met de dinghy langs het eiland waar we de havik, blue-footed boobies en Galapagos flyless cormorant en vele pinguïns hebben mogen aanschouwen.
De wandeling was de route langs Darwin lake die vroeger de walvisvaarders gebruikten. Best een flinke wandeling. Alleen de trap omhoog was al 130 treden en daarna begon de wandeling omhoog.
Het uitzicht over Darwin lake, de zee en een vulkaan was het zeker waard.

09.30 Terug aan boord. Omkleden voor de snorkelsessie in de buurt van pinguïns, en schildpadden.

10.00 Snorkelen diep water.
Het water was wederom koud maar kalm. De kou begint gelukkig te wennen.
Het water was nu gelukkig een stuk helderder waardoor je het koraal, zeewier en zeesterren mooi zag.
Net voordat we weer aan boord moesten zagen we 3 schildpadden heel dichtbij.
Prachtig en wow wat zijn ze groot.

11.30 Terug aan boord.
Varen richting Fernandina Island.

12.00 Lunch

14.00 Diep water Snorkelen met kans op leguanen die eten onder water.
Dit was in 1 woord GEWELDIG!!
Zoveel schildpadden en leguanen onderwater. Keek mijn ogen uit.
Schildpadden en marine leguanen die gezamenlijk aan het eten waren onder water.
1x was ik aan het zoeken voelde ik wat in mijn nek. Bleek een staart van een leguaan te zijn.😅
Dit was gewoon niet te beschrijven hoe geweldig.❤️
Zwemmen tussen deze machtige dieren.
Sterker nog, marine leguanen vind je alleen hier op Galapagos.

15.00 Weer aan boord. Omkleden voor de volgende activiteit na natuurlijk een warme chocolademelk te hebben genuttigd.

15.30 Dry landing. Wandeling op lava ondergrond.
Kans op leguanen, sealions, havik en meer.
En of we die gezien hebben.  Wow. Tijdens de wandeling over lavarotsen vol met scheuren lagen er wel 100den leguanen.  Damn keek mijn ogen uit Tijdens deze 2 uur durende wandeling.
Ja actief zijn we wel deze dagen.
Ook baby sealions.  Zelfs mogen aanschouwen hoe moeders een paar dagen oude pup uit het water haalde met haar bek.
Helaas vloog de tijd en moesten we weer terug, maar wat een indrukwekkend eiland.

17.30 Terug aan boord. Hier werden we zoals gewoonlijk opgewacht met een handdoek en een snack.
Daarna snel omkleden.

18.30 Bespreking volgende dag.
En what a day gaat dat worden❤️

19.00 Diner.
As usual helemaal top. 3 gangen
Was best bang qua eten want ben echt een zeer moeilijke eter, maar heb hier echt al 3 dagen op een top genoten van de 3 gangenmenu's, het ontbijt en lunch.

Na het eten nog even lekker mijn moment gepakt. Beetje foto's bekeken.
Daarna naar het bovendek om sterren te kijken.
Hier had ik wel even mijn grinnik momentje. Jongen van de crew was ook sterren aan het kijken dmv een app.
Dat wilde hij mij laten zien en vanuit het niets zei hij; de sterren zijn mooi maar jij ook.
Mooi compliment maar tijd om te slapen.
Morgen weer een actieve dag.

Mijn excuses voor de korte verslagen maar er gebeurd zoveel, doen zoveel en zoveel geweldige impressies dat het teveel is om met woorden te beschrijven en eind van de dag echt bekaf.