25/09 San Cristóbal 360 tour

26 september 2022 - San Cristóbal, Ecuador

25/09

Last minute 360 tour.

Uit mijn bed gekomen.  Zouden eigenlijk vandaag een strand dag doen maar het blijft knagen...
Het snorkelen op Kickerrock..
Besloten in mijn kleding te springen en als een gek richting de trip agencys te lopen om te kijken of ik wat kan regelen.
Is nml erg dure tocht.
Bijna alles was nog dicht maar had het geluk er 1 open aan te treffen.
Iets eraf kunnen krijgen dus was nu 140 dollar.

Altijd een verrassing op wat voor boot je komt.
Bij het dock mijzelf gemeld en met een taxiboot naar de boot.
Hmm oke deze is nog kleiner.
Dat belooft een behoorlijk heftige tocht.

En inderdaad 🙈
De eerste was na 10 minuten ziek en hing overboord. Daarna al snel de 2de.
Toch maar een pilletje genomen.
Was soms bang dat de boot omsloeg.

Onze eerste snorkel stop was bij
Bahia rosa blanca.
In eerste instantie kwamen we aan in een klein baaitje met wit poederzand en azuurblauwe zee. 💙 Echt prachtig.
Na een klein stukje over de rotsen kwamen we bij onze plek.
In eerste instantie was ik niet zo overtuigd dat dit een mooie plek om te snorkelen was.
Maaar na 5 minuten zwom ik al tussen  3 whitetip sharks.  Later tussen 5 stuks.
In een grot lagen er wel 10.
Ook nog schildpadden en nog een soort rog.

1 dame werd echt ziek ziek, zeeziek, onderkoeld en dacht zelf even dat ze het niet ging redden maar na een tijdje slapen en onder alle handdoeken hebben gelegen en wat zeeziekte tabletten ging het weer goed.

Na het snorkelen 2de stop bij een strand met zeeleeuwen.  Ook weer een prachtige plek.
Aangezien mensen vis gingen eten ben ik direct gaan snorkelen want kon niet wachten want je zag de haaien langs de boot zwemmen.
Heb uiteindelijk met 3 haaien tegelijkertijd gezwommen, blacktips en een grote Galapagos haai. Geweldig!!!
Ze zijn zo imposant.

Daarna door naar Kickerrock.  Helaas was het zicht slecht en het water koud dus geen hammerheads.  Had daar zo op gehoopt.
Wel weer een ander soort schildpad en mooi koraal en wederom een zeeleeuw die mij voorbij vloog 🙈
Maar poeh wat een hoge golven.  Soms best even aanpoten om in de goede richting te blijven snorkelen.
Maar het was het waard.

Onderweg nog 2 dolfijnen gezien.

Eind van de rit best koud want was warme trui vergeten.

Spullen ingeleverd bij het kantoor en toen nog even de filmpjes van gisteren opgehaald bij wreckbay.
Was nog even gezellig daar lieve mensen daar ook waren die gisteren er ook waren en nog ff gedold met het personeel.

Onderweg naar hostel nog ff broodjes gehaald.

Nu dus even chil, douchen en wellicht nog een cocktail.

Morgen vertrekken we van San Cristóbal naar GUAYAQUIL Airport om dan met de bus naar Puerto Lopez te gaan.