06/09  Tandayapa and Mindo.  Refugio Paz de Las Aves.

7 september 2022 - Quito Canton, Ecuador

Vandaag ook weer vroeg op pad.
Om 5.00 stonden we met onze bagage bij de auto.
Weer een dag op pad met onze privegids Nelson.
Na ongeveer een uur rijden kwamen we aan bij de eerste locatie.  Korte trail naar de spottersplek van de Andean Cock-of-the-rock.
Daarna op jacht naar de vrij zeldzame en moeilijk te fotograferen Antpitta's.
(Chestnut-crowned, Moustached, Ochre-breasted, yellow-breasted Antpittas and the Giant one.
Menig vogelliefhebber zal er jaloers op zijn maar ik vond er maar niks aan😅
We hebben alle 5 gevonden welke leven in dit gebied met behulp van een local die ze lokte met roepen, fluiten en wat wormen en flink wat geduld.
Voor de meest moeilijk te fotograferen soort de Giant Antpitta zijn we zelf nog een keer de trail afgelopen maar dat werd beloond.

Na het late ontbijt zijn we naar een andere plek in dit gebied gereden naar een soort houten terras met wederom uitzicht over het cloud forest.
Hier hebben we weer enkele nieuwe vogels gezien en gefotografeerd.
En ook weer mijn favorieten. De toekan barbet en de Crimson-rumped toekan.
Verder de kleurrijke vogels welke we al eerder gezien hadden maar blijft prachtig.

13.30 Tijd om deze prachtige omgeving te verlaten.
Uurtje gereden naar een lunchplek voor een snelle lunch en tijdens het wachten nog even genoten van de kolibries.

15.00 Bijna het einde van onze Birdwatching tour met privegids Nelson.
Onze lodge voor vanavond de Tambo condor lodge gelegen in Quito was nog 3 uur rijden.
Nelson heeft wat extra gas gegeven zodat we in het licht aankwamen omdat we morgenvroeg in het donker vertrekken voor een hele lange autorit van 7 uur naar Nueva Loja – Cuyabeno Wildlife Refuge.

Aangekomen bij de Tambo condor lodge.
Geweldig mooi uitzicht.
Uitzicht op het meer, met daarachter de lichten van Quito en de bergen.  Hopelijk zien we morgen de condors die zich genesteld hebben in de bergen.

Heerlijk gegeten en daarna naar beneden gereden richting de lodge.
Prachtig uitzicht! Maar koud. 4 graden.
Morgen nog kouder 🙈 en geen jas mee.