08/09

8 september 2022

08/09
Vandaag vertrekken we richting de amazone voor een 4 daagse tour.

Om 09.45 uur werden we opgehaald bij ons hotel door een kleine schoolbus😅

20220908_121446

Hier maakten we even later kennis met onze gids Diego.
En goed nieuws, we hebben deze dagen geen medereizigers dus wederom een privé tour.
Normaal zijn de groepen groter. Max 10 personen maar omdat ik een andere startdatum dan gebruikelijk geregeld had en er geen mensen geboekt hebben, hebben we dus heel erg geluk.

Vanaf het hotel was het 2 uur rijden waar we met de boot ( canoe) door het amazone gebied varen richting onze lodge genaamd waita lodge.

20220908_130710

20220908_161717

Onderweg tijdens het rijden veel aasgieren gezien. Als ook een nestplaats van witte reigers. Veel speciaal geplante palmbomen voor de palmolie productie, 24000 hectare met 1 eigenaar. Tijdens het oogsten huurt hij 1800 mensen in.
Ook een ander soort palmboom waar men vooral in China het zachte hout gebruikt om mee te bouwen.
Dit is alletwee erg zorgwekkend want de amazone komt hiermee in gevaar.
De officiële vegetatie moet plaats maken voor de palmbomen.

Toen aangekomen bij de a la Rico river waar we geluncht hebben bij de bus alvorens ons canoe aankwam.
De tocht over de amazone duurde ongeveer een kleine 3 uur waar we onze eerste ontmoeting hadden met de Pink dolphin.  Echt roze zijn deze niet meer.

Aangekomen bij de lodge was het even wennen . Geen wifi, electriciteit tussen 1800 en 2200 en een 2 onder 1 kap zonder echt dak🙈
Eigenlijk dus puur tussenschotten.
Geen slot op de deur en bij de eetruimte ligt iedereen zijn spullen te laden omdat je in je kamer maar 2 laadpunten hebt.
De lodge is van de community.
Eigenlijk is het dus 1 familie.

Het weer was warm  en benauwd.
Dus besloten we af te koelen in de rivier waar ook piranha's en kaaimannen zwemmen.
Deze domme trut had alleen niet goed geluisterd dus werd tijdens het maken van de video verrast door de sterke stroming. Kon mij gelukkig via een zwarte slang terug trekken naar de trap.🙈😅

Daarna gechilt om vervolgens voor het diner een avond wandeling in het donker te maken met Diego.
Interessante spinnen en andere insecten gezien. Helaas niks groots.

Daarna diner ...deze moeilijke eter had pech. Enkel wat rijst en het toetje genomen.
We zijn aan tafel gezet bij de resterende groep. Merendeel gezellige mensen van de UK, usa en 1 uit Zwitserland.

Na het eten nog een rum cola gedronken en wat gekletst met de groep op de steiger.

Nu ik het schrijf is het 23.10.
Morgen gaan we met de groep mee met de boot ( normaal onze 4dag trip) want met slecht weer gaat dit niet door.
Doel is papegaaien te zien die van  de kleiwand eten.
Ben benieuwd.

GEEN WIFI MAAR ALLES OKE