09/09

9 september 2022

Wekker stond om 05.30 uur.
Lekker geslapen maar blijft best apart deze lodges. Het is bijna kamperen.
Geen ramen, enkel muggen gaas en geen plafond. Weinig privacy dus.

Voordat we aanschoven aan het ontbijt werden we geattendeerd op de tarantula die bij de trap liep. Deze kwam uit de keuken.
Natuurlijk wat foto's geschoten.
Wel wat shakie want ik haat spinnen.

Sochtends na het gezamenlijke ontbijt met de groep met de canoe de rivier over geweest met als doel de klei etende papegaaien. Deze hebben we dan ook gezien.

Daarna even gerelaxed. Terwijl de grote groep uitcheckte.
1 werknemer kwam nog even een schorpioen laten zien welke bij de zwemplek liep🙈, voor mij dus geen duik meer daar in het water.
Ons verdere verblijf zitten wij hier alleen samen met de werknemers, de mensen van de community🙈

Na het relaxen samen met Diego 2 kilometer door de amazone gelopen.
Veel informatie gekregen over, de planten, bomen en de dieren die er leven.
Meerdere keren de apen gehoord maar helaas niet gespot. Ook sporen van de tapir maar niet aangetroffen.
Was een leuke trail.
Soms wat moeilijk begaanbaar maar dat maakt het extra leuk. Wel echt heel erg zweten. Hoge luchtvochtigheid.

Daarna geluncht met op de achtergrond een tropische regenbui.
De planning was om rond een uur of 1600 met de canoe de rivier op de gaan maar het regende erg hard.

Uiteindelijk in mijn eentje de rivier op gegaan met 2 gidsen.  En de bootdriver.