10/09

10 september 2022

10/09

Na het ontbijt met een local met de peddelboot de rivier op.
De community had een vergadering.
Het was vrij rustig qua dieren maar was een hele ervaring.
Een vogel gezien die leek op een boomstronk en 2 soorten Kingfishers.
De peddelaar moest behoorlijk wat taferelen uithalen om door bepaalde stukken van de rivier te kunnen.
Aan het eind bleek er alleen een boom omgevallen dus kon hij er niet door dus moesten we weer terug.

Tussendoor nog even op piranha's gevist.
Ik had 1 catfish gevangen.

Toen lunch.
Na de luch even pauze die ik vissend heb doorbracht al kon je beter zeggen dat ik de vissen biefstuk voerde want ze waren mij continu te snel af😅
En dan te bedenken dat ik daar gezwommen heb.

Daarna het middag programma.
Wederom met de peddelboot op pad geweest met de gids en de peddelaar.
Erg rustig qua dieren maar wel een sloth in de verte gezien.

Erg relaxed zo in de natuur.

Weer bij de lodge aangekomen een korte nachtwandeling gedaan.
Raar idee dat daar alles rondloopt en hangt. Denk aan jaguars, tarantula's, slangen en schorpioenen..
De schorpioen liep dan ook voor ons voeten.
Verder helaas behalve een grote spin en onwijs grote wandelende tak niet veel gezien.

Daarna diner waar ze speciaal een taart hadden gemaakt.
Verder deze dagen niet heel veel gegeten want kuch ben een extreem moeilijke eter ..
Om af te sluiten een rum cola, foto's wat nagekeken.
Nu ik het schrijf is het 2200 uur.
Hoogste tijd om naar bed te gaan want morgen gaan we om 0600 op pad.
Sabine is slim en was voor het diner al afgenokt.

Morgenochtend onze laatste tocht over de rivier en dan is dit avontuur ook weer voorbij.
Mooi om mee te maken maar je zit hier echt in de midden in de Amazone.
Kleding is muf, geen wasgelegenheid, geen contact met de buitenwereld en stroom alleen maar van 1600 tot 2200 uur.
Plus dat we echt de enige zijn buiten het personeel om.

Het plan is om morgen 0930 uur te vertrekken.
Dan zijn we rond 1630 bij het busstation van Lago Agrio om dan vervolgens volgens mij weer 8 uur lang in de bus te zitten.
Deze bus is wat tricky.  Staat toch wel bekend om dat toeristen van spullen worden beroofd dus goed scherp blijven.