12/09 Quito

12 september 2022 - Quito, Ecuador

12/09

Na paar uurtjes slaap, want het begint erg vroeg hier in Quito en in het hostel even het hostel verkend.
De rooftop is prachtig.
Maar eerlijk is eerlijk...vind het echt helemaal niks hier.
Je moet alles proberen maar een druk hostel en de stad is echt niks voor mij.
Zoooo druk! Het begint sochtends al met muziek, heel veel mensen en drukte.
Voor mij is reizen toch echt rust en natuur.

Het ontbijt was echt super. Het zag er geweldig uit en smaakte net zo goed.

Daarna even onze was gedropt, want echt alles was vies en klam van de amazone.

Daarna de free walking tour door de stad gemaakt met een gids.
Wat een prachtige gebouwen.

20220912_145602

Wat mij vooral ook verbaasde was het extreem hoog aantal beveiligers en politie bij en rondom het presidential palace en op de theatre square.

Tussendoor nog paar keer gestopt voor uitleg over Ecuadorse gebruiken.
Een shotje Cristal 42%, candy en chocolade geproeft en uitleg gekregen in de Yumbos winkel over Ecuadorse chocolade waar we diverse procenten chocolade en smaken mochten proeven.
Overheerlijk.
Yumbos staat bekend om de beste chocolade/cacao van Ecuador en valt al 5 jaar in de prijzen.
Belgische en zwitserse chocolade bevat 12% van de Ecuadorse cacao.

Ook nog een prachtige kerk bezocht.

Daarna nog even geluncht bij Leńa Quiteña .

Aangekomen bij het hostel wederom een drukte. Even de kamer op.
Helaas hoofdpijn en wat misselijk dus besloten op kamer te blijven en trachten te slapen, maar dat gaat niet makkelijk worden.

Morgenochtend richting Otavalo voor een daytour.